Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

اپل، مایکروسافت و پنج غول دیگر حوزه فناوری قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا را پذیرفته‌اند

  • کد خبر: ۱۷۲۸۱۹
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
اپل، مایکروسافت و پنج غول دیگر حوزه فناوری قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا را پذیرفته‌اند
هفت شرکت بزرگ حوزه فناوری، موظف شده‌اند معیار‌های اتحادیه اروپا برای قرار گرفتن در دسته «دربان‌ها» یا «مسئولین بازار‌های دیجیتال» را که تحت قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) است رعایت کنند.

شهرآرانیوز -  هفت شرکت بزرگ حوزه فناوری (آلفابت، آمازون، اپل، مالک TikTok، ByteDance، متا، مایکروسافت و سامسونگ) به کمیسیون اروپا اطلاع داده‌اند که طبق فناوری جدید اتحادیه اروپا واجد شرایط «دربانی» هستند. به گزارش رویترز، Booking.com هم پذیرفته است که تا پایان سال وضعیت «دربانی» را برآورده کند و تا آن زمان به مقامات اطلاع خواهد داد.

«دربان ها» در این حوزه، شرکت‌هایی هستند که گردش مالی سالانه آن‌ها در اروپا طی سه سال مالی گذشته حداقل ۷.۵ میلیارد یورو (۸.۱۶ میلیارد دلار آمریکا) بوده است یا طی آخرین سال مالی ارزش بازار منصفانه آن‌ها در حداقل سه کشور عضو اتحادیه اروپا حداقل ۷۵ میلیارد یورو (۸۱.۶ میلیارد دلار آمریکا) بوده باشد. «دربان‌ها» همچنین باید به بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه و بیش از ۱۰۰۰۰ کاربر فعال تجاری سالانه در اتحادیه اروپا در سه سال گذشته خدمات‌رسانی کرده باشند. این معیار‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بزرگ‌ترین بازیگران حوزه فناوری را شامل شود، زیرا همانطور که از نام قانون مشخص است، هدف از آن پوشش پلت‌فرم‌های آنلاین بزرگی است که به عنوان «دربان» در بازار‌های دیجیتال عمل می‌کنند.

بر اساس DMA، «دربان‌ها» از ترجیح‌دادن خدمات خود بر رقبا و محدودکردن کاربران در اکوسیستم خود منع خواهند شد. آن‌ها باید به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دهند با خدماتشان تعامل کنند. آن‌ها همچنین باید به کاربران تجاری اجازه دهند محصولات/خدمات خود را تبلیغ کنند و با مشتریان خود خارج از بستر دربان‌ها قرارداد ببندند. درباره گوگل و اپل، این بدان معناست که آن‌ها نمی‌توانند مانع از استفاده توسعه‌دهندگان از سیستم‌های پرداخت متفاوتی غیر از سیستم خود شوند. این شرکت‌ها نمی‌توانند کاربران را از حذف برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده یا بارگذاری برنامه‌ها از منابع خارجی منع کنند. این به معنای تغییرات بزرگی برای اپل خواهد بود، به ویژه که اکوسیستم آن تا امروز به‌عنوان یک «باغ محصور» طراحی شده است. در دسامبر سال گذشته، بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال آماده‌کردن ساز و کاری است که به فروشگاه‌های نرم‌افزاری شخص ثالث و نصب برنامه‌ها از منابع خارجی اجازه فعالیت می‌دهد.

طبق قانون اتحادیه اروپا همه دربان‌های بازار‌های دیجیتال باید در سال ۲۰۲۴ از تمام جنبه‌های DMA پیروی کنند. تاکنون این ۷ شرکت به کمیسیون اتحادیه اروپا اطلاع داده‌اند که طبق قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) قوانین «دربانی» را رعایت می‌کنند: آلفابت، آمازون، اپل، ByteDance، متا، مایکروسافت و سامسونگ.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->